JAUNĀ AVĪZE, /kultūra/ / 2001.gada 3.maijs
|
Un iesākumā bija vārds...
Gunars Treimanis
Juna Foses luga Vārds teātrī Skatuve
Varu
apbrīnot Annas Eižvertiņas fanātisko daiļrades programmu
iestudēt literāri augstvērtīgus, maz pazīstamus, pat elitāra
rakstura darbus, labi zinot, ka uz tiem neuzāķēsies
parastais skatītājs, kam ir tuva Žurka Kornēlija vai Kaupēns...
(...) Izrādes
smarža
Tā slēpjas tajā klusinātajā, izlīdzinātajā
kopspēlē, ko rada režija un ansamblis. Kā mēs esam noguruši no
dūmu vāliem, bīdāmo platformu čerkstoņas, skaļi izkliegtas
frāzes, nevērīgas autora stila pasniegšanas!
Anna
Eižvertiņa audzina aktieros dziļu izjūtu, mistiski reibinošu
attiecību pinumu, stingras izrādes celtnes pamatu redzot dialogā,
kas šodien jau kļvis par deficītu. Īpatns dzidrums
bija Šekspīra Periklam, grēcīgs ritējums Eliota Kokteiļu
vakaram, nebēdnīga draiskulība Ziemassvētku izrādei Sudraba
slidas ar Ingu Siliņu, Egiju Masaļsku, Elīnu Rikardi, Ivaru
Kļavinski, Aigaru Mellakaulu, Vari Piņķi un Evisu Bertrandu
atbildīgās lomās. Šodien, kad pazūd runas elegance, kā ēst ir
vajadzīga Annas Eižvertiņas prasme attīstīt aktieru iekšējo
tehniku. Cik bieži skatāmies izrādes un līdz pašām beigām
nevaram nojaust, kas īsti šie cilvēki bijuši.
J. Foses lugā Vārds
ir noskaņas par ģimenes garu, kas nav guvis harmoniju. Un tāpēc
vārdi izgaist un pazūd bez sekām. Vai bērna piedzimšana mainīs
situāciju, dzīves izjūtu minēsim, kaut režija neved mūs
pretim tumsai. Anna Eižvertiņa alkst laimes un augšāmcelšanās
vārdus.
|