LITERATŪRA. MĀKSLA. MĒS. / 1996.gada 20.jūnijs
|
Tomēr komēdija?
Silvija Radzobe
(...)
Annas Eižvertiņas jaunākais iestudējums amerikāņu izcelsmes
angļu dzejnieka Tomasa Sterna Eliota (1888 1965) Kokteiļvakars
(1950). Latvijā nekad neiestudēts, bet pasaulē pazīstams autors,
viens no īpatnējākiem modernisma pārstāvjiem.(...)
(...)Taču
Reilija J. Paukštello rīcībā atdotais 2. cēliens ir
balva tiem, kuri nav aizgājuši mājās pēc juceklīgā un
neizturami garā (1 stunda un 40 minūtes) pirmā cēliena. J.
paukštello Reilijs ir nežēlīgs pret Eduardu un Lavīniju, maigs
pret Cīliju, bet vienādi enerģetiski intensīvs pret visiem. Pat
ja neesam psihoterapijas piekritēji, J. Paukštello spēj
pārliecinat, ka viens cilvēks spēj otram palīdzēt dziļāk
saprast sevi un kļūt citādam, skaidrākam un labākam. Jo Eduards
un Cīlija aiziet citādi nekā atnākuši. Eduards, kura dvēsles
uzarums ir seklāks,
atgriežas dzīve, Cīlija dodas, kā atlāsies vēlāk, nāvē.
Izrādes emocionālā un arī makslinieciskā kulminācija ir Reilija
saruna ar Cīliju. Gan I. Namniece, gan A. Anužīte pārliecinoši
izpilda ārkārtīgi grūtu uzdevumu nevis imitē intīmu
dvēseles atvērtību, bet tik tiešām arī publiski uzplēš
sevi. I. Namnieces varonē vairāk vientulības un rūgtas vilšanās
savas līdzšinējās dzīves seklumā. A. Anužītes Cīlija
turpretī burtiski apbur ar kādu bērnišķīgu neaizsargātību un
vienlaikus ļoti spēcīgu, gaišu, spārnojošu tieksmi dzīvot
citādi.(...)
|